Marantz SR5003

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR5003 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pascal 13-08-2017

Marantz sr 5003

Geschreven voor: Marantz SR5003

Sinds ik de Marantz sr 5003 sta ik steeds verbaasd over wat deze receiver kan .heb hen tweedehands gekocht en heb alles erbij een dikke boek waar je u tegen zegt heb hem nog niets uit ben nog steeds aan het uitpluizen.veders mooie strakke receiver met alles erop en eraan HDMI aansluitingen heb alles over de receiver spelen dus ik hoeft niet naar de bioscoop want die heb ik thuis wel😂,kortom mooie versterker met alles er op draan van mij hoor je geen klachten .

Pluspunten

• Mooi systeem

Minpunten

• Niets

Pascal 13-08-2017

Marantz sr 5003

Geschreven voor: Marantz SR5003

Pluspunten

• Mooi systeem

Minpunten

• Niets

Erik_123 14-11-2009
Geschreven voor: Marantz SR5003

Ik heb erg lang gezocht naar een nieuwe set en lang getwijfeld (ik kan gewoon niet snel knopen doorhakken).

Uiteindelijk erg blij met deze Marantz SR 5003 en twee KEF iQ70 zuilen. Er kan nog een surroundset aangesloten worden, maar uiteraard en ik daar nu net zo lang over aan het twijfelen.

Het geluid van dit apparaat is geweldig! Instellen is ook een koud kunstje met de bijgeleverde microfoon.

waltervg 15-10-2009
Geschreven voor: Marantz SR5003

ik heb nu ook een marantz en ik zijn heel tevreden ik had daar voor een denon thx maar daar was geen hdmi aan en er waren veel kosten aan ik heb zeker geen spijt dat ik een goed koper heb gekocht heb als deze ook 10 jaar mee gaat want ik speel toch 12 uren per dag

ex denon was al 10 jaar oud en voor de marantz sr5003 hetaa het geluid zeer goed zeker met blu ray truhd en de mp3 zijn ook zeer goed en zeker ook mijn dvd speler daar voor was alles op tv aan gesloten behalfen digitalen kabels ik heb hem nu een maand .

MHE 08-07-2009
Geschreven voor: Marantz SR5003

Aan de hand van diverse tests in de bladen voor deze Marantz gekozen. Ik vindt hem bovendien nog de mooiste receiver ook.
Op deze reiver heb ik een surround set van KEF (IQ-90, IQ10 en IQ60C)i.c.m. met REL SW aangesloten.
Het geluid is subliem. Had ook niet anders verwacht van Marantz. Radio komt goed zonder storing door. Met de TV en Bluerayspeler aangesloten is het wel even zoeken naar de juiste instellingen op de SR5003. Uiteindelijk stap voor stap de vele mogelijkheden geprobeerd. Ik moet zeggen dat de geluidsbeleving zeer duidelijk en mooi is.
Zoals reeds gezegd zeer veel mogelijkheden om deze receiver precies zo in te stellen zodat je eigen persoonlijke smaak het beste naar voren komt.
Gebruiksgemaak is, nadt je hem eenmaal hebt ingesteld goed. Afstandbediening werkt gemakkelijk.
Vormgeving vindt ik erg mooi.
Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen, maar ik verwacht dat deze gewoon goed is.

bcvthul 22-05-2009
Geschreven voor: Marantz SR5003

Om gelijk met de deur in huis te vallen: wat een super apparaat!!!

Ik gebruik het apparaat samen met een speaker set van monitor audio.

Mbv Audyssey stel je, eenvoudig, het geluid in.
De bediening is eenvoudig. Afgeleverde video (upconversie naar HDMI) is zeer goed (op mijn Sony LCD TV).

DVD's kijken is weer een genot. Wat een dynamiek.

Radio luisteren is nu plezierig. Het geluid is helder en transparant. Veel detail komt naar voren.

Luisteren naar CD's is ook een sensatie. Ik heb er haal heel veel uurtjes luister plezier aan gehad.

Nadeel is wel dat je nu wel kunt horen dat er CD's zijn met slechte opnames.......

mindmap 24-04-2009
Geschreven voor: Marantz SR5003

Ik heb de reciever nu een week.

En vind ehm fantastisch!!
Ik heb hem i.c.m. Mordaunt short genie surround set.
Dit omdat Marantz de importeur is van Mordaunt en zij hun versterker optimaal hebben afgesteld met deze boxen. Ook heeft Marantz een europeese lijn, wat wil zeggen dat deze is afgestemd op ''het'' europeese geluid. Ze hebben ook aziatisch en amerikaans.

Ik ben nog bezig met het instellen dit is erg uitgebreid. De afstandsbediening kan op alle apparatuur worden ingesteld. Zo heb ik een Panasonic plasma en Samsung digtale ontvanger die ik bedien met de Marantz afstandsbediening.
Ik had hiervoor een dure sony versteker ta-ve810g met sonab zuilluidsprekers Set 5000,-. Ik hoor nu geluiden die ik nooit eerder gehoord heb....
Het zal nog even duren voordat ik alles optimaal heb ingesteld maar ik ben dik tevreden!

1boris1mazzel 02-03-2009
Geschreven voor: Marantz SR5003

Heb deze versterker nu 2 maanden in mijn bezit.Ik ben over het algemeen tevreden,echter........

De analoge ingangspoorten van deze versterker zijn te gevoelig. Tijdens afspelen van cd's knippert een PEAK indicator. De handleiding is hier erg zwijgzaam in, behalve dan om de knop ATT in te drukken op de afstandsbediening. Echter dit werkt als een soort MUTE functie en helpt je dynamiek omzeep.Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Soms is er zelfs vervorming hoorbaar.
Heb deze versterker mede om zijn audio-kwaliteiten gekozen i.c.m de 5003 cd-speler, maar dit is niet o,k.
Ben in onderhandeling met Marantz.Als er een oplossing voor het probleem is kom ik er op terug.

MathijsM 23-02-2009
Geschreven voor: Marantz SR5003

Deze receiver nu een maand in bezit.

Wat een ontzettend mooi en goede versterker! Nog geen enkel probleem mee gehad.

Het geluid is kristal helder!

De DVD-speler en de HD-decorder via HDMI aangesloten op de versterker. Werkt allemaal erg makkelijk en overzichtelijk.

Mijn pc ook aangesloten via HDMI en werkt super. HD films of gewoon mp3 luiseren, geen probleem.

De afstandbediening is overzichtelijk en duidelijk door de verlichte knoppen.

- punt : Er zit een erg wankel klepje voor de Aux 1. Beetje raar dat Marantz heeft gekozen voor zo'n raar klepje terwijl de rest van mooie materialen is gemaakt.

Bluebirds 11-02-2009
Geschreven voor: Marantz SR5003

SR5003 is een geweldig apparaat. Haarscherp geluid, en in combinatie met de Blu-ray speler van Marantz (BD7003) een topcombi.
Ik gebruik nu de stereo mode met mijn twee speakers.

Het enige nadeel tot nu toe is de uitgebreide afstandsbediening. Weinig overzichtelijk en teveel opties die ik niet gebruik.

pet 04-12-2008
Geschreven voor: Marantz SR5003

Gebruik deze receiver met een Jungson AV 899C eindversterker vanwege een 6.1 pre out uitgang.
Geluid is top.
De receiver is meer dan voldoende mogelijkheden en up to date met hdmi 1.3a.
In de luidsprekeruitgangen kunnen banaanstekkers worden geplugd wat handig is als je tussen stereo en surround wisselt.
Even goed/ beter dan de Pioneer 2014i, mijn vorige receiver.
Prijs is zeer betaalbaar voor de geboden topkwaliteit.

fienepien 02-12-2008
Geschreven voor: Marantz SR5003

Na veel vergeleken te hebben uiteindelijk gekozen voor deze super receiver. Het geluid is op zowel audio- als surroundgebied uitstekend te noemen. De Yamaha en Denon zijn in de bass nogal aanwezig. De SR 5003 is hierin wat rustiger en de treble bevalt ook prima. Daarbij is het een plaatje (misschien iets minder belangrijk) om te zien. Alleen jammer dat de docking station (voor de Ipod) van Marantz niet via het display op de receiver af te lezen is. Kan natuurlijk wel via de TV, maar dan moet je deze altijd aanzetten. Verder gewoon een top-aankoop!!

marksanne 19-10-2008
Geschreven voor: Marantz SR5003

Ik heb deze receiver na lang twijfelen tussen Denon, Onkyo, Pioneer en Marantz gekocht met name door de lovende stereo recenties van de direct voorlopers van deze versterker en zijn grotere broers. Dit omdat ik weer terug naar stereo ben gegaan maar wel de (voor het geld) mooiste beeld/geluid kwaliteit wil. En gemak. Want dankzij de video-upconversie is alleen een HDMI kabeltje genoeg. Althans dat is als je 'm in een relatief standaard opstelling gebruikt en het voor lief neemt dat een PC met HDMI uitgang geen geluid doorgeeft (let op: dit is een PC met HDMI waar OOK geluid aan HDMI wordt meegegeven (ATI HD2600XT)). Rechtstreeks PC HDMI op m'n plasma scherm geeft keurig geluid maar de Marantz ziet alleen beeld. Erg jammer.

Verder (maar da's wellicht vrij specifiek voor mijn situatie) is het jammer dat de 'HDMI out' uitgang op de versterker alleen beeld uitstuurt in de normale 'ENABLE' instelling (hierbij wordt het geluid gewoon over de boxen afgespeeld). Dit is zo jammer voor mij want ik heb een 2e plasma scherm die ik ook via HDMI aan heb gesloten via een HDMI splitter. Prachtig beeld, maar geen geluid. De Marantz heeft welliswaar een mogelijkheid om HDMI geluid via de HDMI out door te sturen, maar ja dan hoor je weer niets over de boxen! (en om nu steeds via de menu's die specifieke instelling te veranderen vind ik ook gee optie). Ik zou als fabrikant dit soort beperkingen niet opleggen, maar ja...

Contact met Marantz levert naast langzame antwoorden ook eigenlijk niets concreets op tot dusver.

Absoluut goed aan deze versterker is de kwaliteit van het geluid en beeld. De instelling zijn vrij goed te doen, maar de handleiding heb je er zeker in het begin echt bij nodig. Nadat je behoorlijk weet hoe/wat betekent is het hooguit jammer dat het OSD (on screen display) vrij langzaam werkt, net als schakelen tussen verschillende bronnen.

Een werkelijk voor mij verbazend goed werkende functie is de automatische instelfunctie met bijgeleverde microfoon van Audyssey. Er hoefde nog maar een heel klein beetje zelf bijgesteld te worden (+smaak) om de meest optimale geluidssituatie te creeeren.

Kortom: Ga je geen PC via HDMI aansluiten of zoiets als wat ik wilde doen met het splitten van de HDMI uitgang dan is deze versterker echt een uitstekende koop! De versterker wordt niet erg/nauwelijks warm (staat overigens niet in een kast momenteel). Ik heb ook het idee dat Marantz versterkers uberhaupt geen last hebben van (te) warm wordend (was ook een van de andere redenen om de Marantz te kopen, had ik namelijk al vele reviews op internet op nagepluisd, nergens oververhitte Marantz-jes ;)).

Verder de afstandsbediening: hoewel het ding een beetje veel (dezelfde) knopjes heeft, heb ik daar geen enkele moeite mee. Hij leert eenvoudig andere (dus ook specifieke!) functies van andere afstandsbedieningen en heeft knopverlichting voor 's avonds. Prima!

In mijn geval ga ik op zoek naar een versterker die kan wat ik ermee wil, maar ik vind het verder absoluut jammer dat ie zal gaan want het voelt en klinkt verder erg goed, iets waar je volgens mij jarenlang zonder rare problemen plezier van kunt hebben.